Konserwatysta w odczarowanym świecie
Spis treści
Pressja Redakcji
Jakub Brola
Co powinien czynić konserwatysta w dobie późnej nowoczesności? Jak odnaleźć się w ideowo mu nieprzyjaznej demokracji liberalnej, w rzeczywistości odczarowanej, świecie, do którego konserwatywny język i wartości już nie przystają? Inspiracji szukamy w figurach anarchy i eksploratora bezdroży autorstwa Ernsta Jüngera.
Konserwatyzm po niemiecku
Martin Heidegger, Ernst Jünger, Friedrich Jünger, Oswald Spengler. Do intelektualnej pomocy zawezwaliśmy plejadę niemieckich nazwisk. Czytamy uważnie i wyciągamy z nich krytyczne wnioski.
Daria Chibner
Konserwatyzm w epoce totalnej mobilizacji
Z Oswaldem Spenglerem rozmawia Jonathan Ratcliffe
„Nowe otchłanie”. Pośmiertny wywiad z Oswaldem Spenglerem
Mikołaj Kwiatkowski
Heidegger, Jűnger i zielony konserwatyzm
Konserwatyzm po francusku
Podział na lewicę i prawicę zanika. Czy to koniec nowoczesności? Tak uważa Alain de Benoist. W dobie przeobrażeń, które prowadzą nas w nieznane, potrzebujemy myślicieli nonkonformistycznych.
Krzysztof Tyszka-Drozdowski
Alain de Benoist. Ponad lewicą i prawicą
Teka Bartyzela
Jakie wnioski można wyciągnąć z lektury intelektualnego ojca polskiego monarchizmu? Czy konserwatyzm jaki wyłania się z jego prac to postawa ideowa, którą warto naśladować? Mamy mocno mieszane uczucia.
Kamil Wons
Arka Noego i powrót króla. Sylwetka Jacka Bartyzela
Pressja srebrnego ekranu
Joker i Parasite. Wiwisekcja społecznego, politycznego i jednostkowego zła oraz filmowy przekrój społecznych problemów współczesnej Korei Południowej. W dziale kinowym staramy się oglądać te obrazy, które mówią nam coś o świecie, który nas otacza.
Kamil Sikora
Wszyscy mieszkamy w mrocznym Gotham City
Michał Wojtyło
Nie dzieje się dobrze w Korei Południowej
Realistyczna korekta geopolityki
Sprawa jest prosta: geopolityka ma swoje zasadnicze ograniczenia, a Polska potrzebuje innego paradygmatu, aby skutecznie realizacja naszą rację stanu. Tym podejściem jest tzw. realizm państwa średniego.
Łukasz Gadzała
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.
Ten utwór (z wyłączeniem grafik) jest udostępniony na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 4.0 Międzynarodowe. Zachęcamy do jego przedruku i wykorzystania. Prosimy jednak o zachowanie informacji o finansowaniu artykułu oraz podanie linku do naszej strony.