Witamy na stronie Klubu Jagiellońskiego. Jesteśmy niepartyjnym, chadeckim środowiskiem politycznym, które szuka rozwiązań ustrojowych, gospodarczych i społecznych służących integralnemu rozwojowi człowieka. Portal klubjagiellonski.pl rozwija ideę Nowej Chadecji, której filarami są: republikanizm, konserwatyzm, katolicka nauka społeczna. Możesz nas wesprzeć przekazując 1,5% podatku na numer KRS: 0000128315.

Informujemy, że korzystamy z cookies. Zachęcamy do regularnych odwiedzin naszej strony.

Podmiotowa gospodarka

Czy jest szansa, że Polska kiedyś przestanie być „montownią Europy”? Na pewno, jeżeli stworzymy w naszym kraju warunki do rozwoju innowacji. Inspiracją powinni być ludzie i firmy nie bojące się wyłamywać ze schematów.

Opinia

Donald Tusk: od liberała do nacjonalistycznego dyktatora

Stanisław Okoński komentuje wystąpienie premiera podczas Europejskiego Forum Nowych Idei  16 kwietnia 2025
Naród, patriotyzm, preferencje dla rodzimych firm, polski kapitał, wreszcie nacjonalizm. Gdyby ktoś niezainteresowany polską polityką miał ocenić, w czyim przemówieniu wielokrotnie padły powyższe określenia, pewnie postawiłby na Krzysztofa Bosaka czy Grzegorza Brauna.
Opinia

Patriotyzm gospodarczy w chaosie. Oto jak go uratować

Marcin Kawko, Bartosz Mielniczek, Mateusz Perowicz i Piotr Trudnowski proponują skoordynowane działania w obszarze patriotyzmu gospodarczego  20 marca 2025
Instytucje, programy i oznaczenia, które mają promować patriotyzm gospodarczy są w dużej mierze nieskuteczne, bo niespójne. Proponujemy pięcioelementowe rozwiązanie tego problemu, którego zwieńczeniem jest projekt jednolitego oznaczenia polskości produktu.
Opinia

Produkt polski, Kod 590, aplikacja Pola. Które oznaczenie pokaże nam prawdziwie polski produkt?

Marcin Kawko, Bartosz Mielniczek, Mateusz Perowicz i Piotr Trudnowski sprawdzają, czy oznaczenia na produktach nie wprowadzają nas w błąd  20 marca 2025
Produkt polski, Kod 590, godło promocyjne Teraz Polska, certyfikat Polski ślad, WspieramRozwój.pl, aplikacja Pola. Te wszystkie oznaczenia możemy znaleźć na produktach. Mają nam one pomóc rozpoznać czy dany produkt jest - no właśnie - polski.
Opinia

Polacy czują się zagubieni. Co zrobić z patriotyczno-konsumenckim zamieszaniem?

Marcin Kawko, Bartosz Mielniczek, Mateusz Perowicz i Piotr Trudnowski identyfkują kluczowe problemy z jakimi mierzyć się musi konsumencki patriotyzm  20 marca 2025
Polishwashing, inflacja oznaczeń i certyfikatów, chaos i brak regulacji. Nawet jeśli chcemy być patriotycznymi konsumentami, rynek i państwo nie ułatwiają nam zadania. Identyfikujemy dziesięć kluczowych problemów i proponujemy pięć rekomendacji. 
Długi tekst

Rafał Trzaskowski nie był pierwszy. Jak wygląda historia patriotyzmu gospodarczego w Polsce?

Marcin Kawko, Bartosz Mielniczek, Mateusz Perowicz i Piotr Trudnowski opisują jak polskie społeczeństwo podchodzi do narodowości produktów  20 marca 2025
W Polsce miały miejsce kolejne fale patriotyzmu gospodarczego. Jak wygląda jego w Polsce? Co należałoby zmienić, aby wznieść go na wyższy poziom?
Opinia

Kapitalizmu już nie ma. Żyjemy w technofeudalizmie i jesteśmy w nim chłopami

Kamil Wons omawia najnowszą książkę Janisa Warufakisa, wybitnego greckiego ekonomisty  25 lutego 2025
Jesteśmy chłopami pańszczyźnianymi. Kapitalizm się skończył, świat zaś znalazł się w momencie narodzin nowego feudalizmu spod znaku cyfrowej rewolucji i algorytmów. Brzmi jak teoria spiskowa?