Witamy na stronie Klubu Jagiellońskiego. Jesteśmy republikańskim i niepartyjnym stowarzyszeniem, które próbuje oddziaływać na politykę w duchu troski o dobro wspólne. Piszemy pogłębione artykuły o polityce, gospodarce, historii i kulturze. Formułujemy obywatelskie postulaty zmian i wysyłamy petycje do władz. Publikujemy komentarze ekspertów i tematyczne raporty. Działamy w całej Polsce.

Zachęcamy do regularnych odwiedzin naszej strony. Informujemy, że korzystamy z cookies.

dr Alek Tarkowski

Prezes i współzałożyciel Fundacji Centrum Cyfrowe. Od 2004 roku jest aktywny w Polsce i na świecie w organizacjach i ruchach społecznych budujących otwarty internet. Jest współzałożycielem Creative Commons Polska, Stowarzyszenia Communia i Polskiej Koalicji na rzecz Otwartej Edukacji (KOED). Członek zarządu organizacji Creative Commons i komitetu sterującego Internet Governance Forum Polska.

Teksty tego autora

Opinia

„AlgoPolska”: 11 postulatów, których realizacja pozwoli uniknąć mrocznych wizji rodem z „Black Mirror”

Raport Klubu Jagiellońskiego i Centrum Cyfrowego o rozwoju zautomatyzowanych systemów podejmowania decyzji  9 grudnia 2019
Gospodarczo-technologiczny skok Polski nie dokona się bez wytworzenia popytu na wdrażanie najnowszych technologii w kraju. Rozsądne, dbające o interes publiczny, wprowadzanie systemów ADM może przynieść korzyści polskiej gospodarce i społeczeństwu.

AlgoPolska. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji w służbie społeczeństwu

Potrzebujemy regulacji algorytmów, nowych rozwiązań w kwestii zarządzania danymi oraz powszechnej edukacji. Bez tego wszystkiego Polska nigdy nie dokona technologicznego skoku.
Opinia

Globalna wspólnota algorytmów. Czym tak naprawdę jest Facebook?

dr Alek Tarkowski  25 marca 2019
Czasem wyobrażam sobie, że gdzieś w Kalifornii istnieje sala, która przypomina centrum lotów kosmicznych NASA - tylko że na setce, lub tysiącu ekranów widać cały świat, nasze konta, posty, polubienia, całą zagmatwaną sieć znajomości, tryliardy danych o naszych...
Rozmowa

Unia Europejska chce uderzyć w wielkie koncerny ich własną bronią [ROZMOWA]

Z Alkiem Tarkowskim rozmawia Bartosz Paszcza  20 czerwca 2018
Unijne regulacje prowadzą do „internetowego grodzenia”. Artykuł 13. mówi o filtrowaniu treści tam, gdzie niemożliwe jest licencjonowanie, art. 11 wprowadza nowe licencje chroniące interesy wielkich graczy - wydawców medialnych.