dr Joanna Szalacha-Jarmużek
Ekspert ds. patriotyzmu ekonomicznego, socjolog ekonomii i organizacji, adiunkt w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu w Katedrze Nauk Społecznych, prezes zarządu Fundacji Kazimierza Wielkiego, absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych UMK w Toruniu (studia magisterskie z socjologii 2003 r. i stosunków międzynarodowych 2004 r.) oraz studiów doktoranckich w Instytucie Socjologii UMK Toruń (2008 r.), Stypendystka The Bednarowski Trust Fellowship na University of Aberdeen (2010); kierownik grantów badawczych finansowanych ze środków MNiSW („Interlocking directorates” w Polsce – socjologiczna próba zdiagnozowania fenomenu) oraz EFS POKL („Patriotyzm konsumencki w oczach konsumentów i producentów)”, stały współpracownik czasopisma „Nowy Obywatel”
Zainteresowania eksperckie:
- Zjawisko i teoria patriotyzmu ekonomicznego (w tym patriotyzmu gospodarczego i konsumenckiego)
- Zjawisko interlocking directorates (krzyżowanie się rad i zarządów) i jego wpływ na ład korporacyjny oraz wyższe kadry korporacyjne
- Teoria Społecznej Gry Zespołowej
- Władza strukturalna oraz przejawy podmiotowości organizacyjnej w procesach globalizacyjnych