Witamy na stronie Klubu Jagiellońskiego. Jesteśmy niepartyjnym, chadeckim środowiskiem politycznym, które szuka rozwiązań ustrojowych, gospodarczych i społecznych służących integralnemu rozwojowi człowieka. Portal klubjagiellonski.pl rozwija ideę Nowej Chadecji, której filarami są: republikanizm, konserwatyzm, katolicka nauka społeczna.

Zachęcamy do regularnych odwiedzin naszej strony. Informujemy, że korzystamy z cookies.

Aplikacja Pola

Aplikacja Pola

Uwaga! Antyukraińska akcja zakupowa – w 2. rocznicę wybuchu wojny nie dajmy się ponieść emocjom!

Mateusz Perowicz, koordynator zespołu aplikacji Pola, wskazuje, że wzbudzanie niechęci do ukraińskich firm jest wbrew polskiej racji stanu  24 lutego 2024
Od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę pojawiają się listy firm, których należy unikać. Kiedyś były to listy rosyjskich marek lub takich, które nie zaprzestały działalności w Rosji po 24 lutego 2022 roku.
Aplikacja Pola

Auchan, nie zawsze się opłaca! Musicie ponieść koszty swojej chciwości

Podpisz petycję Klubu Jagiellońskiego i aplikacji Pola! Mówimy Auchan, że „nie zawsze się opłaca”  27 lutego 2023
Francuskie firmy rodziny „Mulliez” zszokowały tym, że pozostały na rosyjskim rynku. Według doniesień medialnych współpracowały z rosyjskimi służbami, mobilizując pracowników sieci na front. Jeśli Auchan wciąż nie jest gotowy wyjść z Rosji, niech opuści...
Aplikacja Pola

Sprawdź, czy twoja kawa jest polska. Nowa strona internetowa i nowa wersja aplikacji Pola

#Krótko o tym jak w kilka sekund sprawdzić polskość kupowanych produktów  12 listopada 2021
Z okazji szóstych urodzin aplikacji Pola prezentujemy zupełnie nową stronę internetową, która zawiera m.in. wyszukiwarkę tekstową. Z okazji urodzin udostępniona została również nowa wersja aplikacji.
Aplikacja Pola

Jak definiować polskość produktów? Debata o patriotyzmie gospodarczym?

Redakcja portalu  2 lipca 2021
„Konsumenci, którzy każdego dnia podejmują miliony, miliardy decyzji konsumenckich i czasami kierują się poczuciem wspólnoty z jakimś krajem, czy narodem”.
Analiza

Polacy: „dajcie nam wiedzę i narzędzia, a kupimy więcej polskich produktów”. Omawiamy badania dot. patriotyzmu gospodarczego

Piotr Trudnowski  21 czerwca 2021
Trzech na czterech konsumentów deklaruje, że w ich koszykach znalazłoby się więcej polskich towarów, gdyby mieli rzetelną informację na ten temat lub narzędzie pozwalające sprawdzić pochodzenie produktu w czasie zakupów.
Aplikacja Pola

Perowicz: Pandemia wzmocniła patriotyzm gospodarczy

Koordynator klubowej aplikacji „Pola” na łamach „Rzeczpospolitej” o wpływie pandemii na decyzje zakupowe  1 czerwca 2021
Zainteresowanie pochodzeniem produktów nie słabnie. Ostatni rok tylko nasila ten trend, skłaniając do większej refleksji nad tym, co wkładamy do koszyka. Pandemia unaoczniła złożoność gospodarki i uprościła skomplikowane procesy ekonomicznie.