Auchan dalej inwestuje w Rosję, a my wzywamy jeszcze więcej firm do działania
Polski rynek opowiedział się jednoznacznie wobec inwazji na Ukrainę. Firmy ograniczyły lub zakończyły swoją działalność w Federacji Rosyjskiej, a konsumenci zrezygnowali z produktów i usług oferowanych przez rosyjskie firmy. Wszyscy organizowaliśmy falę nieprzerwanej pomocy dla Ukrainy i Ukraińców. Pytanie, czy na takim antyrosyjskim rynku może działać firma, która nadal rozwija biznes w Rosji?
Po dwóch tygodniach naszej akcji mamy już ponad 6 tys. podpisów i 4 odpowiedzi od firm. Ponieważ pojawiają się nowe doniesienia na temat sieci Auchan, m.in. o tym, że planuje otworzyć w Rosji nowy rodzaj sklepów, zamierzamy rozszerzać naszą inicjatywę.
Mamy nadzieję, że podmioty działające na polskim rynku pomogą w wywieraniu presji na władze sieci. Dlatego też napisaliśmy do kolejnych firm z pytaniem o możliwość zakończenia lub ograniczenia współpracy z siecią. Tym razem skupiliśmy się na podmiotach z branży aplikacji i portali udostępniających informacje o promocjach w sieciach handlowych, w tym sieci Auchan. Na naszej liście znalazły się:
- twoja-gazetka.pl
- okazjum.pl
- ding.pl
- promoceny.pl
- gazetki.pl
- gazetkipromocyjne.pl
- blix.pl
- mojagazetka.pl
- gazetkapromocyjna.pl
- goodie.pl
- gazetkowo.pl
Warto dodać, że aż trzy z nich należą do Grupy Polsat poprzez spółki Polsat Media i Interia. Napisaliśmy także do właścicieli FaniMani.pl, narzędzia fundraisingowego, z którego sami korzystamy.
Listę uzupełniają partnerzy sieci Auchan w branży e-commerce, którymi firma chwali się na swojej stronie, czyli Allegro, Everli, Glovo i Volt.
źródło: https://www.auchan.pl/pl
Liczymy na odpowiedzi od tych firm zanim podejmiemy kolejne kroki w ramach naszej inicjatywy.