Witamy na stronie Klubu Jagiellońskiego. Jesteśmy niepartyjnym, chadeckim środowiskiem politycznym, które szuka rozwiązań ustrojowych, gospodarczych i społecznych służących integralnemu rozwojowi człowieka. Portal klubjagiellonski.pl rozwija ideę Nowej Chadecji, której filarami są: republikanizm, konserwatyzm, katolicka nauka społeczna.

Zachęcamy do regularnych odwiedzin naszej strony. Informujemy, że korzystamy z cookies.

Pola na codzienne, patriotyczne zakupy

Każda nasza decyzja zakupowa ma znaczenie. Wybierając konkretne produkty, wspieramy pośrednio też konkretnego producenta i podejmowane przez niego działania. Jednocześnie w tych trudnych inflacyjnych czasach powinniśmy wspierać siebie nawzajem. Dlatego warto zadbać o to, aby w naszym koszyku znalazło się jak najwięcej polskich produktów. W ich rozpoznaniu pomoże aplikacja Pola. Zabierz ją na zakupy, która właśnie otrzymała nową wersję, 2.0.

O tym, że Polacy chcą kupować polskie produkty, świadczą badania nawyków konsumenckich. Wskaźnikiem zainteresowania Polaków pochodzeniem produktów, są też statystyki użytkowania aplikacji Pola. Zabierz ją na zakupy. Łącznie aplikację pobrano już ponad 750 tys. razy i zeskanowaną nią ponad 10 mln produktów.

Najczęściej skanowanym produktem pozostaje niezmiennie Muszynianka Naturalna woda mineralna wysokozmineralizowana magnezowo-wapniowa 1,5 l, a niekwestionowanym liderem na liście najczęściej skanowanych firm wciąż jest Tymbark – MWS Sp. z o.o. Sp. k. W tym roku za pomocą aplikacji dokonano 1,3 mln skanowań. A najczęściej skanowanym kod w tym roku to: 5906340630011, czyli Polski cukier Biały należący do Krajowej Spółki Cukrowej S.A.

Pomimo mody patriotyzm konsumencki wielu konsumentów wciąż ma trudność z rozpoznaniem, która marka jest polska. Czy polska marka została wykupiona przez zagraniczny koncern? Czy utworzenie fabryki na terenie Polski wystarcza, by uznać produkt firmy za polski? Aplikacja Pola oceniając każdą firmę, bierze pod uwagę następujące kryteria,

  • czy firma jest zarejestrowana w Polsce
  • czy prowadzi produkcję na terenie Polski
  • czy prowadzi w Polsce prace badawczo-rozwojowe
  •  czy posiada wyłącznie polski kapitał
  • czy nie jest częścią zagranicznego kapitału

Z danych aplikacji wynika też, że w trudnych chwilach Polacy potrafią zmobilizować się do solidarnych działań.

 

Liczba skanowań produktów za pomocą aplikacji Pola w całym 2022 r. Źródło aplikacja Pola.

Wyraźnie widać znaczący skok zainteresowania aplikacją po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na Ukrainę, a stworzona przez zespół aplikacji Pola lista rosyjskich firm działających w Polsce jest najlepiej czytanym w tym roku tekstem na portalu Klubu Jagiellońskiego, wydawcy aplikacji Pola.

Kolejny dowód na solidarną postawę w trudnych chwilach to kampania społeczna Polskie – kupuję to!, którą w dobie pandemii zainicjowali pracownicy Grupy Kapitałowej PGE, partnera aplikacji Pola. Celem akcji jest zachęcanie Polaków do kupowania rodzimych produktów i usług, a aplikacja Pola jest jej integralną częścią.

Nowe funkcjonalności zawarte w wersji 2.0 mogą znacząco ułatwić podejmowanie decyzji. Znajdziemy w niej wyszukiwarkę tekstową, za pomocą której w kilka sekund sprawdzimy, która kawa, czekolada czy pralka jest polska. Nowa wersja jest zintegrowana z platformą GS1, dzięki czemu pobiera na bieżąco informacje o produktach, nawet o tych, które dopiero trafiły do sprzedaży.

Dodatkowo produkty dzielone są według kodów GPC, co z czasem pozwoli na utworzenie kategorii produktowych w bazie aplikacji. Nowa wersja zawiera również lepiej wyeksponowaną ofertę dla firm oraz możliwość prezentowania użytkownikom osiągnięć zarówno aplikacji, jak i wszystkich jej partnerów.

Na stronie głównej projektu znajduje się sekcja aktualności, gdzie na bieżąco opisywane są wszystkie znaczące wydarzenia dotyczące aplikacji Pola i patriotyzmu gospodarczego. Teraz, przygotowywane wpisy będą również widoczne z poziomu aplikacji. Na tym samym ekranie znajdziemy możliwość dodania lub zaktualizowania informacji o wybranej firmie, a także możliwość zapisania się na newsletter, dzięki czemu raz w miesiącu będziemy otrzymywać najważniejsze informacje zebrane w jednym miejscu.

Znajduje się tam również oferta dla przedsiębiorców. Zespół aplikacji Pola chciałby robić znacznie więcej na rzecz patriotyzmu gospodarczego. Wśród propozycji dla firm znajdziemy m.in. zajęcia edukacyjne dla młodzieży, audyt polskości zamawianych przez firmę produktów, czy monitoring statystyk skanowania produktów firmy.

Najważniejszą inicjatywą dla firm jest jednak Klub Przyjaciół aplikacji Pola, który zrzesza małe i średnie firm z różnych branż, dla których ważna jest idea patriotyzmu gospodarczego jest. Do Klubu Przyjaciół Poli należą firmy: Radziemska, Woda Staropolska, Italian Fashion, Avet Pharma, Pluton Kawa, AmeriPol, Naturalnie Zdrowe, Tylko Polskie Produkty.