Witamy na stronie Klubu Jagiellońskiego. Jesteśmy niepartyjnym, chadeckim środowiskiem politycznym, które szuka rozwiązań ustrojowych, gospodarczych i społecznych służących integralnemu rozwojowi człowieka. Portal klubjagiellonski.pl rozwija ideę Nowej Chadecji, której filarami są: republikanizm, konserwatyzm, katolicka nauka społeczna.

Zachęcamy do regularnych odwiedzin naszej strony. Informujemy, że korzystamy z cookies.

III obwodnica, premetro, tramwaj w Alejach. Jakich inwestycji transportowych potrzebuje Kraków? [MIGDAŁ, TERKALSKI]

Mieszkańców Krakowa rozgrzała dyskusja o budowie dalszych fragmentów tzw. trzeciej obwodnicy. Przy okazji kończących się konsultacji społecznych wybrzmiały chyba wszystkie transportowe bolączki miasta. Wskazywane są problemy kierowców, którzy wiecznie stoją w korkach, ale i błędy w projektowaniu i nadzorowaniu dużych inwestycji. 

Plany miasta od lat są niezmienne – po Trasie Łagiewnickiej mają powstać Zwierzyniecka i Pychowicka, w dalszej kolejności wspomina się o Nowobagrowej. A przecież równolegle trwają prace nad premetrem. Na ukończeniu są również duże inwestycje na północy miasta.

Czy strategia budowy tras samochodowych pełniących funkcję śródmiejskich arterii obroni się w dobie kryzysu gospodarczego? Czy planowane drogi muszą wyglądać jak Trasa Łagiewnicka? Czy miejscy urzędnicy mają kontrolę nad realizowanymi inwestycjami? I wreszcie – czy może w zamian za budowę zachodniej obwodnicy powinniśmy zaplanować budowę tramwaju wzdłuż Alei Trzech Wieszczów?

Zapraszamy na debatę o przyszłości transportu w Krakowie organizowaną przez Klub Jagielloński i podcast Międzymiastowo.

W dyskusji wezmą udział:
Krzysztof Migdał, członek zarządu spółki Trasa Łagiewnicka S.A.
Rafał Terkalski, działacz społeczny, ekspert ds. transportu.

Prowadzenie: Jakub Kucharczuk, współgospodarz podcastu Międzymiastowo.

[DOŁĄCZ DO WYDARZENIA NA FACEBOOKU]

Działanie sfinansowane ze środków Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030. Ten utwór (z wyłączeniem grafik) jest udostępniony na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 4.0 Międzynarodowe. Zachęcamy do jego przedruku i wykorzystania. Prosimy jednak o zachowanie informacji o finansowaniu artykułu oraz podanie linku do naszej strony.