Witamy na stronie Klubu Jagiellońskiego. Jesteśmy niepartyjnym, chadeckim środowiskiem politycznym, które szuka rozwiązań ustrojowych, gospodarczych i społecznych służących integralnemu rozwojowi człowieka. Portal klubjagiellonski.pl rozwija ideę Nowej Chadecji, której filarami są: republikanizm, konserwatyzm, katolicka nauka społeczna.

Zachęcamy do regularnych odwiedzin naszej strony. Informujemy, że korzystamy z cookies.

Kraków vs. chaos reklamowy. Czy czeka nas ostateczne starcie? [MILERT, SALAMON]

Od lipca funkcjonują w Krakowie pełne zapisy uchwały krajobrazowej. To kolejne miasto w naszym kraju, w którym zniknęły wreszcie prawie wszystkie nielegalne nośniki reklamowe. Czy miejscy radni uchwalili skuteczne przepisy? Co do zasady tak, ale niektóre firmy reklamowe wciąż próbują udawać, że mogą bezkarnie zaśmiecać publiczne przestrzenie.

Wydawać by się mogło, że w Krakowie zamknął się pewien rozdział, a urzędnicy i radni mogą zająć się kolejnymi problemami. Po kilku miesiącach obowiązywania uchwały krajobrazowej efekty są znakomite – prawie wszystkie firmy reklamowe zastosowały się do nowego prawa w obawie przed gigantycznymi karami. Jednakże pojawiają się przedsiębiorcy, którzy próbują obchodzić nowe prawo.

Czy nowe przepisy wygrają ze stereotypowym polskim cwaniactwem i zdolnością do wykorzystywania kruczków prawnych przez Januszy biznesu?

Naszymi gośćmi będą:

Magdalena Milert – Architektka, Urbanistka. W swoich social media jako @Pieing opowiada o gospodarce przestrzennej, architekturze, urbanistyce oraz psychologii i przestrzeni. Wiceprezeska Ambasady Społeczności, członkini Klubu Jagiellońskiego,

Patryk Salamon – redaktor naczelny portalu lovekrakow.pl.

Wydarzenie odbędzie się w 13 października (czwartek) o 18:00 w krakowskiej siedzibie Klubu Jagiellońskiego na Rynku Głównym 34. Wstęp wolny.
Spotkanie będzie transmitowane na żywo na social mediach Klubu Jagiellońskiego.

[DOŁĄCZ DO WYDARZENIA NA FACEBOOKU]

Na łamach naszego portalu pojawił się tekst o kulisach walki o ograniczenie chaosu estetycznego w Krakowie. Polecamy również odcinek podcastu Międzymiastowo o zjawisku dzikiej reklamozy w polskich miastach.

Działanie sfinansowane ze środków Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030. Ten utwór (z wyłączeniem grafik) jest udostępniony na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 4.0 Międzynarodowe. Zachęcamy do jego przedruku i wykorzystania. Prosimy jednak o zachowanie informacji o finansowaniu artykułu oraz podanie linku do naszej strony.