Witamy na stronie Klubu Jagiellońskiego. Jesteśmy niepartyjnym, chadeckim środowiskiem politycznym, które szuka rozwiązań ustrojowych, gospodarczych i społecznych służących integralnemu rozwojowi człowieka. Portal klubjagiellonski.pl rozwija ideę Nowej Chadecji, której filarami są: republikanizm, konserwatyzm, katolicka nauka społeczna.

Zachęcamy do regularnych odwiedzin naszej strony. Informujemy, że korzystamy z cookies.

Chcesz kupować polskie produkty? Aplikacja Pola otwiera się na nowe branże 

Moda na kupowanie polskich produktów staje się coraz większa. Firmy chętnie informują konsumentów o pochodzeniu swoich produktów, a sieci handlowe za pomocą specjalnych kampanii zachęcają do zakupu biało-czerwonych artykułów. Jednak dotyczy to głównie branży spożywczej, a przecież polskich firm nie brakuje też w innych sektorach. Pokazuje to nowy raport aplikacji Pola. Zabierz ją na zakupy, wydawanej przez Klub Jagielloński.

Polacy chcą kupować polskie produkty, ale mają problem z ich rozpoznaniem. Aplikacja Pola powstała, aby pomóc w weryfikacji każdego producenta. Za jej pomocą dokonano już ponad 10 mln skanowań. Dzięki tej inicjatywie możemy znaleźć lokalne alternatywy dla międzynarodowych koncernów, nie tylko w branży spożywczej.

Prezentowany ranking zawiera zestawienia najczęściej skanowanych firm w kategoriach: materiały budowlane, artykuły higieniczne, akcesoria sportowe, odzież oraz artykuły dla zwierząt. Publikacja jest częścią zainicjowanej przez Pracowników oraz Grupę Kapitałową PGE kampanii społecznej „POLSKIE – KUPUJĘ TO!”, której celem jest zachęcanie Polaków do kupowania rodzimych produktów i usług. W ramach tego przedsięwzięcia PGE wspiera rozwój aplikacji Pola.

Promujemy patriotyzm konsumencki już od siedmiu lat i z radością obserwujemy wzrost zainteresowania pochodzeniem produktów, które kupują konsumenci. Naszym celem było wyjście poza branżę spożywczą i sektor FMCG i pokazanie, że w innych kategoriach produktów też nie mamy się czego wstydzić.

Aplikacja Pola śmiało wchodzi w zupełnie nowe branże. Na początku lipca zespół dodał do bazy ponad 9 tys. produktów budowlanych i zweryfikował największych producentów tego sektora. Chcemy, aby Pola służyła pomocą nie tylko w Biedronce i Lidlu, ale także w LeroyMerlin i Bricomarché. Ta zmiana to efekt naszej integracji z systemem GS1. Niebawem wprowadzimy do naszej bazy także klasyfikację kodów GPC, co znacznie ułatwi wyszukiwanie konkretnych produktów.

Raport dostępny jest za darmo na stronie Klubu Jagiellońskiego, wydawcy aplikacji Pola. Znajdują się w nim rankingi popularności z udziałem największych firm działających na polskim rynku w pięciu wybranych kategoriach. Łącznie do wszystkich firm ujętych w zestawieniu przypisano 30 665 produktów, które za pomocą aplikacji zeskanowano 256 509 razy.

Pubilkacji raportu towarzyszyła debata, którą można obejrzeć na Facebooku : https://www.facebook.com/app.pola/videos/633039101483139