Witamy na stronie Klubu Jagiellońskiego. Jesteśmy niepartyjnym, chadeckim środowiskiem politycznym, które szuka rozwiązań ustrojowych, gospodarczych i społecznych służących integralnemu rozwojowi człowieka. Portal klubjagiellonski.pl rozwija ideę Nowej Chadecji, której filarami są: republikanizm, konserwatyzm, katolicka nauka społeczna.

Zachęcamy do regularnych odwiedzin naszej strony. Informujemy, że korzystamy z cookies.

Z bazaru na giełdę. Legendarne Kuboty wchodzą na NewConnect

Kultowe Kuboty to marka specyficzna. Historia firmy to kwintesencja rozwoju polskiej przedsiębiorczości. Sprzedawane na bazarach i reklamowane pocztą pantoflową klapki wchodzą na giełdę.

Kuboty przebyły długą drogę. Dosłownie. Z dworca kolejowego w Pekinie przewożono je w jutowych workach koleją transsyberyjską. Punktem dystrybucji w Polsce było Skępe w kujawsko-pomorskim. Marka szybko stało się kultowa, chociaż nie promowano jej za pomocą kampanii marketingowych. Kubota Wear to jedna z niewielu firm, którym udało się stworzyć wierną i zaangażowaną społeczność. Z czasem kojarzone z kiczem klapki, zaczęły przegrywać z modnymi, symbolizującymi prestiż markami napływającymi z Zachodu.

W 2018 r. nastąpiła reaktywacja. Co ważne, kultowe klapki zaczęły powstawać w zakładach produkcyjnych w Polsce. Informacja o powrocie Kuboty dotarła w mediach społecznościowych do ok. 8 milionów osób. W 2020 r. firma wypracowała 6 mln zł przychodu netto, średnio odbierając około 3800 zamówień miesięcznie. Właściciele przyznają, że nie byli w stanie zaspokoić narastającego popytu.

Firma poszerza swoją ofertę, przygotowując pełną kolekcję odzieży, a obecnie debiutuje na giełdzie. „Spółka chce pozyskać z pierwszej emisji publicznej (IPO) 2,5 mln zł, a stroną oferującą będzie Dom Maklerski INC SA z siedzibą w Poznaniu. Emisja została podzielona na dwie transze. Pierwsza transza oferty rozpocznie się 10 sierpnia 2021 r. i będzie skierowana do inwestorów chętnych do złożenia zapisów na akcje o wartości 25-250 tys. zł. Początek drugiej, w której wartość zapisów sięgnie 5-25 tys. zł, planowany jest na 17 sierpnia 2021 r.” – informuje Bussines Insider.

Kubota to przykład w jaki sposób bazarowa marka może przekształcić się w nowoczesną, społecznie odpowiedzialną firmę. Popularność firmy pokazuje również siłę sentymentu. Podejmowano liczne próby reaktywacji kultowych niegdyś marek. PKN ORLEN uruchomi stacje paliw pod szyldem CPN i Petrochemia Płock. Prawdziwy konflikt toczy się o markę Syrena. Podejmowano również próby reaktywacji Poloneza i motocykli WSK.