Witamy na stronie Klubu Jagiellońskiego. Jesteśmy republikańskim i niepartyjnym stowarzyszeniem, które próbuje oddziaływać na politykę w duchu troski o dobro wspólne. Piszemy pogłębione artykuły o polityce, gospodarce, historii i kulturze. Formułujemy obywatelskie postulaty zmian i wysyłamy petycje do władz. Publikujemy komentarze ekspertów i tematyczne raporty. Działamy w całej Polsce.

Zachęcamy do regularnych odwiedzin naszej strony. Informujemy, że korzystamy z cookies.

Patriotyzm gospodarczy – jak Polacy rozumieją polskość produktów?

przeczytanie zajmie 4 min

W Polsce trwa „druga fala” patriotyzmu gospodarczego. Realia pandemii COVID-19 wraz z jej konsekwencjami ekonomicznymi już w pierwszych miesiącach „nowej rzeczywistości” wzmogły zainteresowanie możliwościami rozpoznawania polskich firm i produktów.

Nagły wzrost zainteresowania wspieraniem polskiej gospodarki na początku pandemii to spontaniczne świadectwo wskazujące, że w trudnej chwili w życiu wspólnoty politycznej i społecznej naturalnym odruchem wielu Polaków było poszukiwanie dróg praktycznego wyrażenia swojej solidarności z przedsiębiorcami, którzy znaleźli się w trudnej i nieprzewidywalnej sytuacji.

Powstaje jednak jedno kluczowe pytanie – co właściwie oznacza polskość produktów i usług? Jak zdefiniować ją obiektywnie? Jak wreszcie rozumieją ją sami konsumenci podczas dokonywania wyborów zakupowych?

Odpowiedzi na te pytania postaramy się znaleźć w rozmowie, której gośćmi będą:
– Anna Ringwelska z agencji badawczej PBS, która przeprowadziła badania dotyczące postrzegania polskości produktów przez dorosłych Polaków,
– dr Joanna Szalacha-Jarmużek – współtwórczyni metodologii aplikacji Pola
– Katarzyna Gawlik – ekspertka w zakresie komunikacji pochodzenia produktów

Spotkanie odbędzie się w formule online 21 czerwca o godzinie 18:00. 

[DOŁĄCZ DO WYDARZENIA NA FACEBOOKU]