Witamy na stronie Klubu Jagiellońskiego. Jesteśmy republikańskim i niepartyjnym stowarzyszeniem, które próbuje oddziaływać na politykę w duchu troski o dobro wspólne. Piszemy pogłębione artykuły o polityce, gospodarce, historii i kulturze. Formułujemy obywatelskie postulaty zmian i wysyłamy petycje do władz. Publikujemy komentarze ekspertów i tematyczne raporty. Działamy w całej Polsce.

Zachęcamy do regularnych odwiedzin naszej strony. Informujemy, że korzystamy z cookies.

Nowa wersja aplikacji Pola, a w niej marki własne sieci Lidl

przeczytanie zajmie 2 min

Nawet 90% Polaków chce znać pochodzenie produktu przed jego zakupem. Największą tajemnicę na sklepowych półkach stanowią marki własne sieci handlowych. Lidl zdecydował się przekazać aplikacji Pola informacje o swoich markach własnych.

Aplikacja Pola. Zabierz ją na zakupy powstała po to, aby umożliwić nam świadomą konsumpcję. Po zeskanowaniu kodu kreskowego produkty, w ciągu kilku sekund otrzymujemy podstawowe informacje o producencie. Aplikacja przyznaje punkty w zależności od tego, czy firma produkuje w Polsce, prowadzi tutaj prace badawczo rozwojowe oraz czy nie jest częścią zagranicznego koncernu. Aplikacja bada również strukturę kapitałową, informując użytkowników o udziale polskiego kapitału w firmie.

Aplikację Pola pobrano już ponad 750 tys. razy, a w bazie danych znajduje się ponad 3 tys. zweryfikowanych firm i ponad 200 tys. produktów. Teraz wśród nich znajdują się również informacje o markach własnych Lidla.

„Użytkownicy naszej aplikacji wielokrotnie zwracali uwagę na problem z rozpoznawaniem marek własnych sieci handlowych. Dlatego doceniamy działanie firmy Lidl Polska. Transparentność w zakresie dostawców i pochodzenia produktów to wzorcowa, prokonsumencka postawa. Dzięki temu wzmocni się dyskusja na temat definicji polskości produktów.

Nie każda firma z biało-czerwonym oznaczeniem otrzymuje 100 pkt w naszej aplikacji” – mówi Mateusz Perowicz, koordynator aplikacji Pola.

„Sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu naszej sieci. Mają oni istotny wkład w budowanie marek własnych Lidla. Dla polskich przedsiębiorstw to także ogromna szansa na rozwój. Tylko w 2020 roku 268 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 26 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR ‎Lidl Polska.

„Od 35 lat pomagamy firmom i instytucjom, realizując bezpośrednie dostawy wody mineralnej wprost z naszej rozlewni. Zrozumienie, że kupując Polski produkt, realnie wpływamy na standard życia w Polsce, jest kluczem. Jesteśmy przekonani o słuszności idei patriotyzmu ekonomicznego, która długofalowo przynosi wymierne korzyści dla wszystkich, którzy ją świadomie stosują. W tym duchu staramy się także prowadzić naszą działalność. Umieszczając logo aplikacji Pola na butelkach wody Staropolska, uprościliśmy identyfikację naszego produktu jako prawdziwie Polskiego, ułatwiając w ten sposób wdrażanie idei patriotyzmu ekonomicznego w praktyce” – mówi Karol Góralski CEO Woda Dla Firmy, jednej z firm wspierających rozwój aplikacji Pola.

Pola jest w dużej mierze rozwijana dzięki pracy wolontariuszy m.in. programistów. „Wydajemy naszą aplikację w dwóch wersjach na systemy iOS i Android nad każdą z nich pracuje osobny zespół. Wdrożenie zmian dotyczących marek własnych wymagało przemodelowania systemu wyświetlania danych nie byłoby to możliwe bez zespołu zajmującego się backendem. Kolejny etap to testy, w który angażują się opiekunowie bazy, którzy na co dzień weryfikują firmy i produkty. Nowa wersja to efekt naszej wspólnej pracy, którą każdy może monitorować na bieżąco w serwisie Git Hub”. – mówi Rafał Gawlik, Android Team Leader aplikacji Pola. Nad nową wersją aplikacji pracowali: Kamil Breguła, Rafał Gawlik, Karol Kamiński, Marcin Stepnowski i Bartosz Paszcza. Pełną listę osób zaangażowanych w rozwój projektu można znaleźć tutaj.