Witamy na stronie Klubu Jagiellońskiego. Jesteśmy niepartyjnym, chadeckim środowiskiem politycznym, które szuka rozwiązań ustrojowych, gospodarczych i społecznych służących integralnemu rozwojowi człowieka. Portal klubjagiellonski.pl rozwija ideę Nowej Chadecji, której filarami są: republikanizm, konserwatyzm, katolicka nauka społeczna.

Zachęcamy do regularnych odwiedzin naszej strony. Informujemy, że korzystamy z cookies.

Koniec z reklamami w Krakowie? [BOGDANOWSKA, POGORZELSKI, JANYGA]

przeczytanie zajmie 2 min

Czy z Krakowa znikną wszystkie reklamy? Raczej nie, ale jest duża szansa, że już niedługo pojawią się przepisy, które wymuszą likwidację nielegalnych nośników reklamowych (a według ekspertów jest to nawet 80% wszystkich reklam).

Samorządy już od 4 lat mają możliwość na mocy ustawy krajobrazowej mocno wpływać na zasady umieszczania reklam w przestrzeniach miejskich. I chociaż wiele miast w Polsce już taką uchwałę ma, to w Krakowie od dawna były spore opory przed jej wprowadzeniem – najmocniej protestowali oczywiście właściciele firm reklamowych.

Niedawno zaprezentowano kolejny projekt krakowskiej uchwały krajobrazowej, co daje nadzieję, że już niedługo projekt trafi pod głosowanie Rady Miasta.

Dlaczego ta uchwała jest ważna dla miejskiej przestrzeni? Które reklamy będą musiały zniknąć? Skąd się bierze tak duży opór przed jej wprowadzeniem? O tym porozmawiamy już niedługo z naszymi gośćmi.

[DOŁĄCZ DO WYDARZENIA NA FACEBOOKU]

W spotkaniu weźmie udział:
prof. Monika BogdanowskaMałopolski Wojewódzki Konserwator Zabytków.
Jakub Pogorzelski – ŁADny Kraków.
Grzegorz Janyga – zastępca dyrektora Biura Planowania Przestrzennego Kraków PL.

Spotkanie poprowadzi Jakub Kucharczuk.

Zapraszamy we wtorek, 5 listopada o 19 do siedziby Klub Jagielloński – Kraków (Rynek Główny 34).