Media społecznościowe ostoją społeczeństwa obywatelskiego? [BARTOSZEWICZ]
Dzisiaj, gdy zawrotną karierę zrobiły pojęcia „postprawdy” i „fake newsa”, dostrzegalny jest coraz większy rozdźwięk pomiędzy normatywnymi teoriami a praktyką. Rewolucja w komunikowaniu społecznym nie ominęła procesów rywalizacji politycznej. Narzędzia profilujące oferowane przez social media umożliwiają realizację niespotykanych dotąd form wywierania zorganizowanego wpływu społecznego.
„Na Facebooku aktualnie zarejestrowana jest niemal jedna trzecia ludzkości, dwie trzecie wszystkich użytkowników Internetu (2,2 miliarda z całkowitej liczby 3,6 miliarda użytkowników). Część z nich – szczególnie w krajach Trzeciego Świata – wręcz utożsamia Internet z Facebookiem” – zauważył redaktor klubjagiellonski.pl Bartosz Paszcza.
„Oczywiście, nie mamy co liczyć na autoregulację rynku. Wielkie firmy takiego rozwiązania nie zaproponują, bo to nie leży w ich interesie. Konieczne wydaje się zatem stworzenie przepisów, które będą popychały lub zmuszały gigantów do takiego procesu. Być może za parę lat brak komunikacji między platformami wydawał się nam będzie równie absurdalny, co pomysł abym mając telefon w Playu nie mógł zadzwonić do koleżanki z numerem w Orange?” – pisał Paszcza.
[DOŁĄCZ DO WYDARZENIA NA FACEBOOKU]
Czy media społecznościowe stanowią ostoję społeczeństwa obywatelskiego, czy może bardziej pasuje do nich określenie kolejnego, jakże użytecznego, narzędzia nowoczesnych propagandzistów?
Naszym gościem będzie:
Mateusz Bartoszewicz – doktorant III roku nauk o polityce na Uniwersytecie Wrocławskim. Tytuł licencjata bezpieczeństwa narodowego oraz tytuł magistra bezpieczeństwa międzynarodowego uzyskał na Uniwersytecie Wrocławskim. Zainteresowania badawcze: komunikacja strategiczna, współczesna propaganda i socjotechnika, marketing polityczny, tygodniki opinii, walka informacyjna.zapraszamy
Na spotkanie zapraszamy w czwartek, 9 maja o godzinie 18:30 na ul. Legnicką 21 we Wrocławiu.