Witamy na stronie Klubu Jagiellońskiego. Jesteśmy republikańskim i niepartyjnym stowarzyszeniem, które próbuje oddziaływać na politykę w duchu troski o dobro wspólne. Piszemy pogłębione artykuły o polityce, gospodarce, historii i kulturze. Formułujemy obywatelskie postulaty zmian i wysyłamy petycje do władz. Publikujemy komentarze ekspertów i tematyczne raporty. Działamy w całej Polsce.

Zachęcamy do regularnych odwiedzin naszej strony. Informujemy, że korzystamy z cookies.

Jak Big Data zmienia politykę?

przeczytanie zajmie 2 min

Wraz z rozwojem technologii zwiększa się ilość danych generowanych przez nas każdego dnia. Popularna opinia głosi, że Facebook na podstawie danych, które sami mu udostępniamy, wie o nas więcej niż rodzina i przyjaciele. Ilość ujawnionych przez nas informacji nie tylko na najpopularniejszym portalu społecznościowym, ale także w wielu innych miejscach w Internecie, pozwala na stworzenie dość kompletnego profilu naszej osoby, włączając w to światopogląd, sytuację finansową, czy krąg znajomych. Bez wątpienia, tak kompleksowa informacja jest bardzo cenna nie tylko dla reklamodawców, ale także dla osób zajmujących się marketingiem politycznym.

Spotkanie odbędzie się w czwartek 7.03, o godzinie 18:30, przy ul. Legnickiej 21 we Wrocławiu.

Podczas kampanii wyborczej, każdy z ubiegających się o stanowisko ma ograniczoną ilość zasobów (pieniędzy, materiałów, czasu, wolontariuszy). Z uwagi na wspomniane ograniczenia, w zdecydowanej większości przypadków, nie ma możliwości, aby skutecznie dotrzeć ze swoim przekazem do każdego z wyborców. W związku z tym, każdy z polityków staje przed dylematem, do jakiej części elektoratu się zwrócić. Najcenniejszą grupą są wyborcy niezdecydowani – nie ma bowiem sensu przekonywać swoich zwolenników, lub zmieniać zdania zdeklarowanych przeciwników.

Połączenie wspomnianych wyżej kwestii – coraz większej ilości informacji, które można znaleźć na temat potencjalnych wyborców, a także potrzeby dotarcia w pierwszej kolejności do wyborców niezdecydowanych, otwiera pole do zastosowania Big Data w polityce. Niezależnie, czy jest to robione w pełni legalnie (np. bazując na informacjach z poprzednich wyborów, publicznie dostępnych danych demograficznych, etc.), czy na granicy, bądź z pogwałceniem prawa (jak w przypadku Cambridge Analytica), Big Data już wpływa i będzie wpływać na wyniki wyborów w przyszłości. Na pytanie, jak będzie ten proces przebiegał postaramy się odpowiedzieć podczas kolejnego „Klubowego Czwartku”, w czwartek 07.03 o godzinie 18:30 na Legnickiej 21.

Zapraszamy do zgłoszenia swojego uczestnictwa w wydarzeniu na Facebooku!